reklama

Je skutočne pre vás tak veľa,pomôcť niekomu tak málo?

Chcel by som sa s vami podeliť o dnešný neobyčajný zážitok.Tak ako vždy,ked musím sám kráčať či už po námestí,alebo len tak po hlavnej ulici,väčšinou bez nejakého úmyslu,len tak,čakám,že sa ku mne ozve nejaký spoluobčan.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Väčšinou ma naši ,,spoluobčania" oslovuju vetou typu ,,nemáš cigu"?.alebo ,,nejaké centy?"

Tu ma zrazu zaujal bezdomovec,sediaci na zemi.Okolo neho bolo plno vody,ktorá padala dole z odkvapovej rúry.Hovorím si: ,,Preboha,aspoň tu by nemusel sedieť".Niesom žiadný dobrodinec,žiadny samaritán ani nič.Ako možno každý z vás,väčšinou takéhoto človeka len obídem a pokračujem vlastnou cestou.Ale tento ma zaujal.Nebol to žiadny spoluobčan,ani opilec s čučkom v ruke ani nič podobné.Bol to ,,obyčajný" bezdomovec,proste sediaci,žobrajúci človek.V čom je ten človek iný ako my?Porozmýšľajte.Ved je to len tiež človek,človek z mäsa a kosti,obyčajný človek,ako sme my,len s iným,omnoho horším osudom.Prídem k nemu a hovorím: ,,Bože,postavte sa,ved sedíte skoro na vode".On mi len niečo odvetil v zmysle že ,,to je dobre" alebo ,,mne to nevadí".Pozriem sa na ten pohárik,čo držal pred sebou.Kompletne prázdny.Strčil som ruku do vrecka,mal som tam za hrsť drobných.Neviem,koľko tam toho mohlo byť.Euro,2,či viac?neviem.Ani ma to nezaujímalo.Tento človek ma zaujal natoľko,že som mu to tam všetko vysypal.Mali ste vidieť ten jeho pohľad.Ten meniaci sa pohľad z nemého úžasu,prekvapenia,do úsmevu a tváre plnej šťastia.Vstal a pokračoval svojou cestou,približne smer Tesco.Dúfam,že si šiel kúpiť niečo pod zub,ak ak nie,bolo mi to jedno,hlavne,že som mu možno nachvíľku spríjemnil deň.A to je tá vec,čo ma dostala.Taká maličkosť,pre nás bežných ľudí,pár drobných,ale koľko pre takéhoto človeka!Ako málo stačí na to,aby sme niekomu vyčarili úsmev na tvári!Preto to zhodnotím takto:Nebudťe ľahostajný k tomu,čo sa deje okolo vás.Nebudte ľahostajný k ľudom okolo vás.Snažte sa pomôcť,ak sa to v tom patričnom momente dá.Nikdy neviete o situácii tej druhej osoby,niekto si za to môže sám,niekomu zase ,,nedoprial" osud.Zvážte svoje konanie.Zvážte to,či daného človeka len tak obídete,alebo mu budete chcieť vyčariť úsmev na tvári.Ale toto slúžilo len ako príklad,treba sa dobre zachovať v akeľkolvek inej situácií,nielen tej s bezdomovcom atd.Ved prečo nevykonať niečo,aspoň kúsok dobra v tejto ťažkej,zlej dobe?Zamyslite sa nad tým.

Daniel Fečo

Daniel Fečo

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Básnik,romantik,tak trochu blázon a večný snílek...:-)Každý hovorí, že láska bolí. To nie je pravda. Samota bolí. Odmietnutie bolí, strata niekoho bolí... Každý si pletie tieto veci s láskou, ale v skutočnosti je láska jediná vec na svete , ktorá odoženie všetku bolesť a robí niekoho naozaj šťastným. Zoznam autorových rubrík:  ProzaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu